PvdA-Venlo en NL-Doet bij de Voedselbank

12 maart 2023

NL-DOET; PVDA-VENLO DOET BIJ DE VOEDSELBANK VENLO

De Partij van de Arbeid Venlo stak op 11 maart een aantal vrijwilligersuren in de Voedselbank Venlo in het kader van NL-Doet. Daar werd periodiek onderhoud gedaan aan hulpmiddelen door wethouder Erwin Boom, fractievoorzitter Hay Janssen en de bestuursleden Twan Borghouts en Jan Leunissen. Samen met de voedselbankvrijwilligers Elly Beurskens en PvdA-lid Joep Hollman werden 115 hondjes en 420 kratten stevig onder handen genomen, waardoor het materiaal weer als nieuw uitzag. Gelet op de steeds verder toenemende druk op de voedselbanken hebben de vrijwilligers hun tijd hard nodig voor primaire taken als inzameling van voedsel, het bevoorraden van de winkel, het verstrekken van voedselpakketten enzovoort. Het werk waarmee de PvdA-ers hun middag vulden schoot er daardoor de afgelopen tijd bij in.
Enkele cijfers voedselbank 2022:
*er zijn in Nederland 173 voedselbanken aangesloten;
*in Limburg maken 2.262 huishoudens gebruik van de voedselbank;
*in Limburg zijn 2.253 kinderen afhankelijk van de voedselbanken;
*in Limburg zijn 461 vrijwilligers actief bij de voedselbanken;
*in Nederland werden in 2022 197.000 unieke personen geholpen bij de voedselbanken. In 2021 was dat cijfer 147.500
Na gedane arbeid zijn wij nog meer tot het inzicht gekomen, dat wij dankbaar mogen zijn voor de inzet van de voedselbanken. Wij danken de Voedselbank Venlo dat wij een keer mochten mee doen aan dit belangrijke werk.