Werkgroepen PvdA-Venlo

PvdA-OMBUDSTEAM

De Partij van de Arbeid Venlo heeft al jarenlang een Ombudsteam. Heb je een probleem met instanties waar je niet uitkomt? Zit je in een moeilijke situatie door een te gering inkomen? Loopt niet alles op rolletjes op bijvoorbeeld de terreinen wonen, werk en zorg? Of kun je gewoon niet echt meedoen aan de maatschappij? Of heb je een ander probleem van maatschappelijke aard. Dan kun je bij het Ombudsteam terecht.

Bel voor een eerste contact het Ombudsteam, 06-44170031 of mail naar [email protected]

Help mee!

Het Ombudsteam zoekt vrijwilligers die bereid zijn om ons team verder te versterken. Wil je meedoen, heb je interesse en circa 4 uur per week tijd? Bel dan met Jan Leunissen 06-15610111 of mail naar

DORPEN EN WIJKEN

De werkgroep dorpen en wijken is een platform waarop nagedacht wordt over alle zaken die het algemene belang, het woon- en leefklimaat en het belang van dorp- of wijkbewoners raken.
Woonvisies, wijk- en dorpsontwikkelingsplannen, samenlevingsagenda’s, leefbaarheidsonderzoeken, veiligheidsonderzoeken en woningmarktanalyses zijn thema’s kunnen worden behandeld. Ook kan het zijn dat specifieke problemen uit een dorp of wijk worden besproken.

De werkgroep heeft als doel om kennis over de dorpen en wijken te bundelen en trends of beleidszaken via de PvdA-fractie in de gemeentepolitiek onder de aandacht te brengen of rechtstreeks aan B&W of andere instanties.
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Lex van Marcke, telefoon 06-15885603, email [email protected]

DOL: Denkers Op Leeftijd

Sinds een aantal jaren is de werkgroep DOL actief. De doelstelling is, om onder het genot van een kop koffie of thee, te denken en te discussiëren over maatschappelijke problematiek, maar ook gewoon over dagelijkse ervaringen.

De werkgroep staat open voor alle 50-plussers, ook niet PvdA-leden. De bijeenkomsten zijn één keer per maand op woensdagochtend van 9.30 uur tot 12.00 uur. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Van de deelnemers, de denkende ouderen, wordt een bezonken oordeel verwacht gelet op hun grote levenservaring en levenswijsheid. Geregeld gaan de deelnemers uit van de “eigen wijsheid”. Al deze eigenwijsheden samen leiden in de bijeenkomsten vaak tot een mooie cocktail van inzichten.

Wilt u ook meedoen?
Neem dan gerust contact op met Jan Leunissen, [email protected] of bel 06-15610111

Werkgroep Sociaal Domein

De PvdA wil haar idealen toetsen aan de praktijk en haar netwerk en expertise voortdurend uitbreiden. Daarom heeft zij een werkgroep opgericht met mensen die werkzaam of betrokken zijn bij het sociale domein.

De ‘werkgroep Sociaal Domein’  toetst de praktijk aan de theorie en geeft gevraagd en ongevraagd suggesties, plannen en ideeën aan fractie, bestuur en wethouder. Het ideologische vertrekpunt is het ‘Van Waarde’-project, en de resoluties die daarover door het partijcongres zijn aangenomen om te komen tot een sterke sociaaldemocratische basis in de 21e eeuw.

De volgende onderwerpen komen in de werkgroep aan bod: zorg en welzijn, jeugdhulp, ouderenzorg, wijk- en buurtteams, Huizen van de Wijk, bewonersondersteuning, armoedebeleid, schuldhulpverlening, werken met een beperking, participatie, arbeidsmarktbeleid en het werken aan een inclusieve samenleving waarin iedereen ertoe doet.

Wilt u meedoen?

Neem contact op met ons raadslid Mohamed Addarrazi: [email protected]