PvdA in coalitie Provinciale Staten

14 juni 2023
๐—˜๐—ฅ ๐—œ๐—ฆ ๐—˜๐—˜๐—ก PROVINCIAAL ๐—ข๐—ก๐——๐—˜๐—ฅ๐—›๐—”๐—ก๐——๐—˜๐—Ÿ๐—”๐—”๐—ฅ๐—ฆ๐—”๐—ž๐—ž๐—ข๐—ข๐—ฅ๐——

De PvdA kiest voor een sociaal, groen en toekomstgericht Limburg. Die koers zien we terug in het ๐—ฎ๐—ธ๐—ธ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ๐—ฑ dat gesloten is met de vier andere partijen.

We staan voor een open en inclusief Limburg waar iedereen mee kan doen. Een sociaal Limburg waarbij we werken aan armoedebestrijding, laaggeletterdheid aanpakken en wijken versterken waar het nu minder goed gaat. We creรซren kansen voor alle Limburgers. Kansen op een gezonde toekomst, op beter (vak)onderwijs en op toegankelijke voorzieningen in dorpen en wijken. We investeren in een breed en gevarieerd cultuuraanbod en in sport, in belang van gezondheid, ontspanning en plezier.

We maken werk van beter openbaar vervoer en goede bereikbaarheid. Bouwen nieuwe, duurzame woningen in dorpen en steden. We vergroenen de openbare ruimte en zorgen voor extra veiligheid en leefbaarheid.

We werken bovendien aan de uitdagingen van de toekomst. Klimaatverandering proberen we te beperken door energie te besparen en energie duurzaam op te wekken. Daarvoor richten we o.a. een Limburgse Energiemaatschappij op. We bereiden ons voor op de impact van klimaatverandering door onze waterrijke provincie te beschermen. Ook breiden we onze natuurgebieden uit en werken we aan verbetering van de biodiversiteit. De transitie in de landbouw willen we vormgeven in balans met het verbeteren van de natuur en leefbaarheid in het landelijk gebied.

De PvdA kijkt uit naar de samenwerking met alle maatschappelijke partners, organisaties en individuele Limburgers om deze doelen te bereiken. ๐—ฆ๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐—ป ๐˜‡๐—ถ๐—ท๐—ป ๐˜„๐—ฒ ๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ๐—ฒ๐—ฟ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—Ÿ๐—ถ๐—บ๐—ฏ๐˜‚๐—ฟ๐—ด!

Benieuwd naar het gehele onderhandelaarsakkoord? Kijk dan verder via deze link: https://limburg.pvda.nl/nieuws/

Verder kunnen wij met trots mededelen dat Jasper Kuntzelaers de kandidaat-gedeputeerde namens de PvdA is. Zijn brede expertise en uitgebreide ervaring maken hem de perfecte kandidaat om de belangen van de burgers in onze provincie te behartigen. Succes Jasper!

ย