Van Bommel van Dam naar voormalige postkantoor

26 oktober 2017

De PvdA heeft er gisteren, 25 oktober mee ingestemd dat Van Bommel van Dam als zelfstandige stichting verder gaat en verhuist naar het voormalige postkantoor. Het museum kan zich daarmee beter ontwikkelen, moderniseren en veel meer bezoekers trekken. Gelijktijdig wordt de uitstraling van dit deel van De Parade verbeterd.

Inhoudelijk zijn de plannen van het nieuwe museum ambitieus maar haalbaar. De maximale subsidie wordt teruggebracht van 1,5 miljoen naar 1 miljoen euro.

Woordvoerder John Spijksma: “De volgende stap is het werven van een bestuur die het nieuwe museum goed gaat neerzetten. We willen daarin mensen met oog voor zakelijk leiderschap, de internationale museumwereld en kunsteducatie. Ook moet de verbinding met het Duitse achterland goed zijn. Minstens een van de bestuursleden moet wat ons betreft het vertrouwen genieten van de stichting en vrienden van het museum”.

Veel burgers zijn sceptisch en terughoudend. Ook dat snappen wij. Over alle verdere stappen en ontwikkelingen zal intensief met de stad gecommuniceerd worden.

Woordvoering John Spijksma:

woordvoering besluitvorming MVBVD 25-10-2017