1 meiviering 2023 in Venlo

1 mei 2023

1 mei, dag van de arbeid, is voor de PvdA jaarlijks een dag die je niet vergeten mag. Sinds onze oprichting in 1946 strijden we immers onder andere voor een eerlijke verdeling van rijkdom, omdat iedereen gelijkwaardig is. Strijders van het eerste uur zijn al 50 jaar of meer lid van de PvdA. Vandaag eerden wij 2 van deze strijders. Mo Addarrazi, lid van de gemeenteraad, speldde de roos op bij Joop Moorman. John Spijksma, lid van de gemeenteraad, speldde de roos op bij onze erevoorzitter Hans Liebregts. Hans en Joop bedankt voor de inzet en voor trouw lidmaatschap.

Vandaag, 1 mei, is voor de PvdA een voorname dag. Op de dag van de arbeid realiseren wij ons, dat er al veel werk gedaan is, maar dat er ook belangrijke klussen nog moeten gebeuren. Iedereen zou moeten kunnen meedoen en kunnen profiteren van welvaart. Werken moet lonen, want alleen met een fair loon kun je duurzaam wonen, beter leven, meedoen aan sport en cultuur, goede zorg betalen en opleidingen volgen, die men wil volgen.

Iedereen verdient gelijke kansen. We zijn er nog niet. We strijden gewoon door.

Op deze dag gingen wij: Vera Tax, Erwin Boom, Hay Janssen, Hay Vercoulen en Jan Leunissen in gesprek met meerdere Oekrainers in De Beerendonck over kansen, veilig voelen, thuis voelen werk, huisvesting en mee kunnen doen.

Onze ervaring: ook hier zijn nog resultaten te bereiken en wat een fijne gesprekspartners troffen wij aan.