Venloosche Held Marga Marissen

13 oktober 2019

Op dinsdagavond 8 oktober jl. heeft de Partij van de Arbeid Marga Marissen in het zonnetje gezet. In aanwezigheid van circa 40 gasten en een aantal vrijwilligers ontving Marga tijdens haar werkzaamheden voor Resto VanHarte in Ut Tref in Venlo-zuid de Venloosche heldentrofee uit handen van Bep Holla, Lex van Marcke en Jan Leunissen, voorzitter PvdA Venlo.

De heldentrofee is bedoeld als waardering voor mensen die zich in Venlo actief en in hoge mate inzetten voor het algemeen belang. Mensen, vaak vrijwilligers, die het verschil maken, zoals een trekker van een gemeenschapshuis, een coördinator van het ophalen van zwerfvuil, een actieveling die taalachterstanden wegwerkt, of de coördinator van een buurtbus kunnen in aanmerking komen voor de trofee.
In dit geval de coördinator van het hele keukengebeuren van Resto VanHarte.
Resto VanHarte zorgt ervoor, dat zij die behoefte hebben aan een gezamenlijke en betaalbare maaltijd, en dit om redenen niet of moeilijk zelf kunnen verzorgen, toch een gezonde maaltijd kunnen krijgen. Ook werkt Resto VanHarte door dit initiatief onder andere aan het tegengaan van eenzaamheid en het verbeteren van integratie. Resto VanHarte brengt wekelijks voor ….eters een gezonde maaltijd op tafel.

Marga Marissen onderscheidt zich door al 8 jaar het fundament te zijn als “baas” van de keuken. Ook won zij met haar team de landelijke kookwedstrijd van alle Nederlandse Resto’s in 2018. Een prestatie van formaat. Marga leidt betrokken en daadkrachtig een team van vrijwilligers, waardoor er regelmatig een goede maaltijd op tafel komt voor een zeer lage prijs.

De PvdA feliciteert Marga met deze onderscheiding en bedankt haar en alle vrijwilligers die aan het initiatief meewerken voor hun inzet.

Kent u ook een held, die een schouderklopje verdient of heeft u vragen over dit artikel?  Bel of mail dan gerust met Jan Leunissen, voorzitter Pvda Venlo (06-15610111 of [email protected])
Wilt u meer weten over Resto van Harte? Neem dan gerust contact op met Hein van der Kroft ([email protected])