9 oktober 2017

PvdA Venlo groot voorstander Venlo @ pilotgemeente legalisering wietteelt

Wat ons betreft mag er morgen al een brief uit richting Ministerie van Veiligheid om ons als pilotgemeente voor de legalisering van de wietteelt te melden. Hopelijk komt er met het nieuwe beleid eindelijk een einde aan het gedoogbeleid waarin je wel mag kópen en verkópen maar níet mag produceren. In onze beleving moet Venlo zich meteen kandidaat stellen.

Het experiment zal een grote stap op weg zijn naar een gecoördineerde aanpak van de drugscriminaliteit door politie, Belastingdienst, Openbaar Ministerie en FIOD en andere opsporingsdiensten. Burgemeester Antoin Scholten is groot voorvechter van de gecoördineerde aanpak.

We zijn in deze regio het grootste tuinbouwgebied van Europa. In onze beleving zit hier de nodige knowhow en daar moeten we gebruik van maken. Ga in overleg met de diverse partners, waaronder de lokale coffeeshops en ga voor lokaal maatwerk!

Op woensdag 27 mei 2015 (zie onderstaand), diende onze woordvoerder Veiligheid, Hay Janssen, hiervoor al een motie in. Nu lijkt dit dan ook eindelijk invulling te gaan krijgen.

PvdA-VL-D66-GL Motie Lokaal maatwerk experimenten gereguleerde wietteelt

Waar ben je naar op zoek?