Erwin Boom unaniem gekozen tot Lijsttrekker PvdA Venlo

Door Jan Leunissen op 26 maart 2021

Erwin Boom unaniem gekozen tot Lijsttrekker PvdA Venlo

Wij als PvdA Venlo zijn verheugd te melden dat onze leden Erwin Boom unaniem tot hun Lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen gekozen hebben. Erwin is in onze ogen de beste persoon die onze partij en groot Venlo naar betere tijden kan loodsen. Er is namelijk nog genoeg in ons mooie Venlo te doen.

De verkiezingen van 17 maart jongstleden maakten wederom duidelijk dat partijen lokaal het verschil kunnen maken en is gebleken dat onze partij in Venlo in de lift zit en dat stemt ons meer dan positief. Het glas is altijd halfvol en dat betekent dat ons fundament voor de lokale verkiezingen er alleen maar nóg steviger op geworden is. Het worden van de grootste is nooit ons streven, het beste voor Venlo wel.

Venlo kiest altijd voor de mensen en met Erwin hebben we iemand in ons midden, die puur is, gepassioneerd zijn doelen nastreeft, in staat is mensen te verbinden en altijd vanuit ‘het samen doen’ de zaken aanpakt.

Ook tijdens de corona-crisis heeft hij zijn verantwoordelijkheid genomen, is niet bij de pakken neer gaan zitten, maar is mét de mensen continu het gesprek aan gegaan en heeft, waar het kon, het verschil gemaakt. Uit zijn sollicitatie bleek maar weer eens dat hij een politicus is die de stad ook met zijn hart bestuurt. Een hart dat klopt voor groot Venlo.

Of zoals hij het in zijn brief zelf omschreven heeft:

“Maar dit alles heeft me ook doen inzien dat mijn hart in Venlo ligt, de stad waar ik van houd, de stad waar ik het meest gelukkig ben en de stad waar ik mijn kinderen in een groene, veilige en schone omgeving wil laten opgroeien. Een omgeving waar iedereen een kans krijgt, waar iedereen zichzelf moet kunnen zijn, waar mensen niet in armoede hoeven te leven. Maar ook een stad waarin geïnvesteerd wordt, waar mensen kunnen ondernemen, met een overheid die meedenkt en faciliteert. Een prachtige historische stad waarop onze inwoners trots zijn en waar onze ‘gasten’ graag weer terugkomen. Een stad waar het in alle kernen en dorpen prettig wonen en oud worden is. Waar mensen aan elkaar denken en samenwerken de norm gaat zijn. Want uiteindelijk zullen we het samen moeten doen.

Alleen ga je sneller, maar samen komen we verder!”

“Venlo mien ald, bleumkes oèt puin gaon weer bleuje..”

Met hartelijke groet,

Jan Leunissen

Voorzitter PvdA Venlo