Armoede, maak het bespreekbaar!

11 oktober 2017

Alweer voor de derde keer organiseerde stuurgroep Bindkracht gisteren, 10 oktober, een armoedeconferentie. De grote opkomst was een signaal dat velen zich bezig houden met armoede en samen willen proberen tot oplossingen te komen.

Bindkracht is ontstaan in 2012 op initiatief van Het Groenewold, de heer Piet Linders, de jongerenkerk, pastor Hub van den Bosch  en Bep Holla namens de Partij van de Arbeid.

Het thema dit keer was: Armoede : maak het bespreekbaar!

Dagvoorzitter Bep Holla  constateerde dat steeds meer mensen in de armoede zich terug trekken.  Het is een menselijke behoefte om je ergens thuis te voelen en gehoord te worden. Erbij te horen! Daarvoor staat Bindkracht! Bindkracht is vooral een manier van kijken: niet veroordelend wat er niet is, maar leren zien wat er wel is en deze kwaliteiten leren zien, samenbrengen en helpen organiseren.  Om zo aan onze burgers in armoede, eenzaamheid en uitsluiting een helpende hand te bieden.

Aan de hand van diverse workshops en sprekers zijn alle aanwezigen actief met elkaar aan de slag gegaan en zijn er nu veel vruchtbare initiatieven ontstaan.

Reacties zijn gesloten.